Tuesday, 28 June 2011

Mak,saya nak pergi disko




ramai yang pergi
Zul pergi
Sani pergi
Zaid pergi
Kassim pergi
Ana pergi
Ida pergi
Siti pergi
Ina pergi
semua pergi
semua ada
mat ada
minah ada
ah beng ada
ah lien ada
tambi ada
salkek ada
john ada
jenny ada
semua ada
semua datang
bujang datang
dara datang
suami orang datang
isteri orang datang
kaki ‘enjoy’ datang
kaki ‘stress’ datang
ustaz pun kadang-kadang datang
minuman ada
beer ada
stout ada
whiskey ada
brandy ada
cocktail ada
mocktail ada
jin ada
bourbon ada
coke ada
sprite ada
kopi tak ada
muzik ada
rock and roll ada
blues ada
funk ada
jazz ada
rap ada
techno ada
pop ada
asli tak ada
pakaian bebas
macam-macam fesyen
ada rambut hitam
rambut putih
rambut merah
rambut biru
rambut negro
rambut rasta
rambut panjang
yang tak ada rambut pun ada
yang bertindik banyak
tindik telinga
tindik hidung
tindik kening
tindik bibir
tindik pusat
tindik ini
tindik anu
macam-macam baju
baju pendek
baju panjang
baju jarang
baju sempit
baju longgar
ada yang pakai baju
tak pakai coli
ada yang pakai macam coli
tak pakai baju
macam-macam boleh buat
boleh nyanyi
boleh joget
boleh minum
boleh hisap rokok
boleh rileks one corner
boleh romen-romen
boleh cari mangsa
boleh jadi mangsa
boleh tangkap hensem
boleh tangkap jambu
boleh buat bodoh
boleh jadi bodoh
    mak jangan takut
       tempat itu selamat
            kadang-kadang polis datang
kadang-kadang C.I.D. datang
kadang-kadang C.N.B. datang
syaitan datang
malaikat pun datang
mak, saya nak pergi disko
kalau mak tak izin
saya pergi juga
kalau bapak marah
saya pergi juga
saya nak pergi disko
di sana ada syurga ada neraka.



~by :Rafaat Hamzah

Monday, 13 June 2011

Dropbox ©

wait a sec,.U'all still gne pendrve,.?
           hahaaa,... soory ea tergelak pulak,.   ^_^
meh aku perkenalkan Dropbox ©,actually menatang nih berfungsi sama mcm pendrive (simpan data or video,etc..)  Tapi,..!!
  hehee,.ada 'tapi' nyer,. yang lain nyer pasal  Dropbox 2gb © nih ialah kita simpan data kita at internet bkn at memori pendrive mahupun desktop.So,maknanyer data yang kita simpan begitu flexible (boleh acces at mana2 laptop dgn selamat ) dan lebih selamat (daripada pendrive yg selalu hilang atau masuk lubang jamban)                                
                                                                                                                                 ^_^


                Pas korg install,akan ad 1 folder didalam laptop u'all,.
     maknanyer,.lao korg na simpan or share something ,.

juz copy-paste at folder  Dropbox mcm kita copy-paste at folder yg lain,.totally no different babe,.!! and,.secara otomatik nyer,..akan terupload at account internet kita,.!!so,kita leyh share picture or video ngan membew (or buah aty memasing,..ske aty korg lerw,..huhu) dengan selamat,pantas dan yg penting no more passing-passing pendrive,.  yihaa,.!! 











Aku na ckp pew agi pown da ta mampu ,.juz t'pulang at u'all na gne  Dropbox or ta,.
tapi,seriously,.
 Dropbox  nie totally highly recomended oleh aku  ^_^.

so,Citew lbeyh pown ta gne,.click button install at bawah nih untuk nikmati 2GB free (bertambah 250Megabyte utk setiap satu invitation at membew-membew u'all ,hampir t'lupa,. actually korg free agik 250MB sbb aku invite u'all.,.)  ^_^ 
                                                  Dan yang paling penting sekali adalah,..........

          ^_^ INSTALL ^_^



   Its totally free babe,.!!!


Sunday, 12 June 2011

KinectShoppe







 Wow,......
     Teknologi Kinect adalah teknologi yang d'perkenalkan oleh Microsoft .
For the exmple,.Xbox 360 menggunakan tech kinet nih,tech kinect nie totally free-controller gaming,gesture recognition or thru' spoken commands,.

TADAAA,.....!!
     Kinectshoppe,..kedai baju yang menggunakan aplikasi kinect nih,.
huh,cmnew,.?
hehe,.  Saksikan,.


Tu diaa,.hahaa,.
      terkesima kan,.?
terbaeek la Microsoft,.!!
,.hope menatang nih akan d'komersial an at seluruh dunia dan especially warga Malaysia dpt merasa tech nih,.

boleh jdik tahun 2020 nnt,.kita akan terbaca at dada akhbar yang,..........
           "Pelancaran Kinectshoppe 1malaysia dan KinectRakyat 1malaysia di PWTC oleh Dato' Sri Najib Razak "
                                                ~sekadar impian dan harapan yang terluah~



^_^